dimecres, 20 d’abril del 2011

Le hasard est l'esperit créatif de la nature.

Passejant per Ars Libris al centre d'Arts Santa Mònica fascinat per petites meravelles que sublimen el llibre i que ens remeten a la manualitat, a l'obra tangible, matèrica, al tacte, a l'olor, al so del llibre, com a objecte i no com mer suport d'informació, vaig topar-me'n amb un (llibre? objecte? obra d'art?) que contenia aquesta frase. Em va quedar gravada, la vaig apuntar a l'agenda, i de fet, tot apuntant-la ja l'estava buscant per internet, meravelles de la tecnologia de les comunicacions mòbils.

Qui podia haver-la dit? el mateix autor-artista? era una cita? Em sonava potser Jacques Monod, l'autor de "Le hasard et la nécessité", hi veia reminiscències de'n Erwin Scrhödinger al seu llibre "Qué es la vida?" publicats a mitjan del segle passat quan les ciències "dures" la física, la química fins i tot les matemàtiques després de la descoberta de l'ADN i de les bases bioquímiques de la vida, posaven una altra perspectiva a l'anàlisi del fenòmen vital. L'emergència de l'ordre que fascina i meravella, a partir del caos atzarós i imprevisible que la nova física, la quàntica, començava a endreçar.

Al final, no ha estat un llibre silent i sever, sinó la lluentor i la cridòria d'internet que m'ha permés trobar l'autor: Gottfried Honegger que és precisament l'autor de l'obra.

Però em queda el dubte.
Published with Blogger-droid v1.6.8